Ticker

6/recent/ticker-posts

DINOSAUR ALIVE DI KUALA LUMPUR!!!


Dinosaur Alive adalah acara unik yang dianjurkan oleh Creative Alliance dan disokong oleh Tourism Malaysia & MaTiC di bawah Kementerian Kebudayaan & Pelancongan. Ia adalah pameran interaktif, pengunjung yang datang akan turut rasa menyelami dan membawa diri mereka untuk mengenali dunia dinosaur animatronic. 
 
Pameran ini adalah berbentuk pendidikan dan menyeronokkan untuk kanak-kanak yang akan menikmati menjadi sebahagian daripada dunia jurassic ini untuk hari ini. Dinosaur animatronic bersaiz hidup menjadikan pengalaman lebih besar daripada kehidupan. Dengan pelbagai aktiviti yang ditempatkan di bawah satu khemah besar, pameran itu adalah untuk semua orang dari semua peringkat umur dan kategori; untuk pelajar, pelancong, keluarga dengan anak-anak. Lebih banyak aktiviti akan dirancang pada bulan-bulan akan datang. Ia dibuka setiap hari dari jam 10 pagi hingga lewat, sehingga Januari 2018.

Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan Dengan Pengarah Dinosaurs Alive Sdn Bhd Dan Tetamu Vip

Pameran "Dinosaurs Alive in Kuala Lumpur", sebuah pameran berjenis ‘pop-up’yang bertema Jurassic, kini dibuka selama enam bulan setiap hari mulai jam 10 pagi hingga 10 malam, di Lanai MaTiC bertempat di Malaysia Pusat Pelancongan (MaTiC) di alamat 109, Jalan Ampang, Kuala Lumpur. Pameran ini akan memberi pengalaman pendidikan yang amat besar daripada hidup bagi kanak-kanak dan memberi pengalaman sehari untuk si-keluarga yang ingin mengunjungi taman rekreasi yang unik dan bertema dinosaur.

Pameran ini mempunyai lebih daripada 40 dinosaur animatronik, berskala benar, zon penggalian telur dan fosil dinosaur untuk kanak-kanak, kawasan kraf pasir dinosaur, aktiviti memasang rangka tulang dan kawasan sejarah dinosaur, ‘jumping castle’, pelbagai permainan, zon makanan minuman dan mainan serta barangan replika dinosaur.








Bagi sesetengah pengunjung, ini mungkin merupakan peluang sekali seumur hidup untuk mengambil gambar ‘selfie’ dengan kemuncak terbesar pameran ini, iaitu T-Rex atau Tyrannosaurus rex, dinosaur yang terbesar sekali di antara 40 jenis spesis dinosaur. Pengasas Showtime Attractions Keith Brown berkata Tyrannosaurus Rex yang setinggi 9meter dan panjang 25meter itu merupakan skala besar dan dibuat khusus untuk pameran ini.


Dinosaur Alive adalah sebuah inisiatif MaTiC dengan kerjasama Creative Alliance dan Dinosaurs Touring, sebuah syarikat yang berpusat di Melbourne. Tiket berharga RM50 untuk dewasa dan RM30 untuk kanak-kanak antara tiga hingga 12 tahun, manakala diskaun diberi kepada kumpulan seramai 10 orang atau lebih disamping kumpulan sekolah 20 pelajar atau lebih. Pakej dan tempahan juga boleh didapati dengan pengaturan terlebih dahulu untuk acara swasta atau korporat, kumpulan sosial, VIP dan acara khas. Untuk maklumat lanjut, sila layari  www.dinosaursalive.asia
 




Pameran itu turut juga menarik perhatian selebriti tempatan untuk sama-sama hadir memeriahkan dan merasai pengalaman berada di alam dinosaur. Sesuatu yang pasti mengujakan.

Jomm.. semua datang dan menyaksikan sendiri keunikan Dinosaur Alive di Lanai Matic, Kuala Lumpur.

Post a Comment

2 Comments

  1. Sangat menarik dan seronok berkenalan dgn haiwan2 zaman purba. Rugi kalau tk merasainya. Cepat sebelum terlambat..tk kenal maka tk tahu..

    ReplyDelete
  2. Teringin Nak rasa duduk dalam kulit telur dinosaur

    ReplyDelete
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)