Ticker

6/recent/ticker-posts

Pengalaman Menakjubkan Bersama Teknologi AI Baharu Vivo V15Pro

26 Februari 2019 - Vivo hari ini melancarkan sebuah telefon pintar V15Pro yang baharu di Malaysia melalui dua duta selebriti terkenal iaitu Dato' Sri Siti Nurhaliza dan juga Janna Nick. V15Pro merupakan model pertama Vivo selepas NEX yang menggabungkan Elevating Front Camera yang pertama. Ia juga turut diperbaharui dengan teknologi AI, dan membawa pengguna telefon pintar berskrin penuh lebih teruja serta menakjubkan dengan intelligent personal assistant yang cukup memahami dan mengantisipasi keperluan pengguna.


Sekali lagi, Vivo telah memecahkan rekod dengan meningkatkan pengalaman mudah alih melalui tambahan V Series terbaharu yang mampu dimiliki serta turut memuatkan lebih banyak teknologi canggih yang kebiasaannya hanya terdapat pada telefon premium.

Selain mempunyai Camera Front Elevator, V15Pro juga termasuk dengan mempunyai teknologi yang canggih di mana Kamera AI Triple mampu mengambil gambar secara pro-fotografi serta mempunyai pengimbasan cap jari dalam paparan skrin.


"Inovasi merupakan salah satu daripada nilai teras kami. Selain daripada Elevating Front Camera yang pertama yang mana memberikan kita kepada paparan bezel-less, namun kami sentiasa mencari penambahbaikan untuk membawa ciri-ciri lain yang berubah-ubah seperti kamera berkualiti tinggi dan perkhidmatan AI yang lebih bijak untuk memberi pengalaman mudah alih ke dimensi baru."kata Mike Xu selaku Ketua Pegawai Eksekutif Vivo Malaysia. "V15Pro juga adalah contoh jelas terhadap komitmen kami untuk membawa produk-produk ini maju kepada pengguna dari seluruh dunia dan semua lapisan masyarakat."


Antara ciri-ciri teknologi AI yang ada pada Vivo V15Pro adalah:

Elevating Front Camera Makes Possible Super AMOLED Ultra Fullview Display

Inspirasi daripada NEX, V15Pro membawa Elevating Front Camera yang sama tetapi diberi penambahbaikan. V15Pro dilengkapi dengan kamera depan 32MP yang mana akan memberi kejutan kepada pengguna dengan gambar yang sangat baik dan jelas yang tidak boleh ditandingi. Vivo juga telah meningkatkan mekanik Kamera Depan kepada V15Pro. Penambahbaikan reka bentuk juga memastikan kamera cukup tahan dengan segala aktiviti harian. Dengan penghapusan notch, V15Pro kini mempunyai nisbah 91.64% screen-to-body dan turut mencipta pengalaman menarik dalam permainan video. Super AMOLED Ultra FullView Display pada V15Pro kini mempunyai nisbah aspek 19.5: 9, dan 6.39 inci diagonal. Bilah sampingan dan bahagian atasnya telah dikurangkan kepada 1.75mm dan 2.2mm silinder tipis.


Capture the Perfect Shot with a Stunning AI Triple Camera

V15Pro dilengkapi dengan penyelesaian AI-embedded yang memberi pengalaman fotografi mudah alih ke peringkat seterusnya. Dengan Kamera Triple AI, V15Pro membolehkan pengguna mengambil gambar dengan sangat jelas dan menakjubkan dengan perspektif yang lebih luas. Teknologi "empat-dalam-satu piksel" di kamera belakang utama menggabungkan empat piksel ke satu piksel besar untuk menyampaikan foto berkualiti tinggi 12MP walaupun dalam keadaan gelap. Kamera AI Super Wide-Angle boleh buka sehingga 120 darjah dan mengambil gambar lebih ramai orang dengan snap landscape full screen.

Ia meminjam dari V11, V15Pro dilengkapi dengan ciri-ciri fotografi AI termasuk AI Face Beauty dan AI Potrait Framing. AI Super Night Mode yang baru membuat malam lebih bergemerlapan dengan suasana pemandangan malam yang menakjubkan tanpa tripod atau kamera DSLR. AI Super Night Mode dengan serta-merta boleh mengambil banyak foto pada keterbukaan yang berbeza.

Dengan ciri AI Body Shaping yang baru, pengguna kini boleh melihat secara semulajadi secara sempurna dengan menyesuaikan setiap aspek badan seperti pinggang dan kaki - pengguna tidak lagi perlu menggunakan aplikasi pengeditan foto untuk menjadikan yang terbaik.


In Display Fingerprint Scanning Technology Brings Out the Best in Sleek Design

V15Pro juga menggabungkan teknologi Pengimbasan Cap Jari Perakam In-Display Vivo, yang kini berada di generasi ke-5 dengan kepadatan piksel cap jari yang lebih tinggi dan algoritma yang lebih canggih dan membolehkan pengguna membuka kunci telefon mereka dengan cara yang lebih selamat dan intuitif.

Tanpa pad jari fizikal, penutup belakang yang licin menggunakan Reka bentuk Spektrum yang unik pada Topaz Blue atau Coral Red, ia mencerminkan warna yang berbeza pada sudut yang berbeza dan melengkapkan inovasi futuristik kepada V15Pro.


AI-Powered Performance for a Smoother and more Intuitive Experience

AI Vivo telah membuat satu lagi lanjutan ke hadapan, dengan Jovi yang lebih berkuasa, pembantu peribadi yang memahami keperluan dan keinginan untuk lebih baik dari sebelumnya. Jovi Image Recognizer yang berkuasa AI  ini mempunyai akses kepada hampir 100 platform e-dagang arus perdana seperti Shopee dan Zalora, sehingga dengan mudah dapat dicari melalui pangkalan data lebih dari setengah bilion produk buat pengguna.

Hanya dengan menggunakan Smart Button yang baru di sebelah V15Pro untuk mengeluarkan kuasa AI. Satu akhbar mengaktifkan Pembantu Google, sementara dua panggilan Jovi Image Recognizer menjadi tindakan. Ia mudah, intuitif dan cepat. V15Pro juga mempunyai arahan suara tersendiri yang dibangunkan dengan kerjasama Google untuk menjawab keperluan pengguna. Sama ada anda mahu mengaktifkan AI Face Beauty, membersihkan memori telefon, atau mencari gambar makanan dalam album anda, hanya utamakan arahan dan V15Pro akan melakukannya untuk anda dengan serta-merta.

Gamers pasti menyukai Mod permainan 5.0 yang dipertingkatkan. Ia didatangkan dengan Mod Persaingan baru yang memperuntukkan sumber sistem untuk mengutamakan prestasi permainan, dan Dual-Turbo, yang mengurangkan frame-drop sebanyak 300% dan meningkatkan permainan lebih lancar.

V15Pro dikuasakan oleh pemproses Snapdragon 675AIE Octa-core dengan RAM 6GB + 128 ROM, memastikan prestasi ultra dengan lancar. Pengguna juga boleh berasa tenang pada setiap masa dengan kehadiran teknologi Pengecasan Fast Dual Smart terbaru Vivo, yang mendahului V15Pro sehingga kira-kira satu perempat kuasa dalam hanya 15 minit.
 
 


V15Pro didatangkan dengan warna Topaz Blue dan Coral Red yang boleh didapati melalui pre-order yang mana turut memperolehi pemberian Gift Box secara percuma seluruh Malaysia dari 26 Februari sehingga 1 Mac 2019 yang terdapat di lokasi-lokasi, Vivo Concept Stores.



Selain itu, Vivo juga akan mengadakan V15 Pro Superday Sale pada 2 Mac 2019 di Sunway Pyramid (Blue Concourse) dengan menawarkan  promosi pembelian dan menerima secara percuma DJI Spark selfie drone dan juga Vivo Gift Box.



Dengan harga yang mampu milik, pasti ramai pengguna di luar sana tidak sabar untuk memiliki keluaran telefon pintar yang canggih ini. Dengan hanya RM1,799 untuk Vivo V15Pro dan RM1,599 untuk Vivo V15, pengguna boleh mencuba segala kecanggihan teknologi AI yang ada pada telefon pintar baharu keluaran Vivo ini.


Selain itu, berita baik buat peminat Game atau permainan PUBG Mobile. PUBG MOBILE Malaysia National Championship akan mengadakan satu kejohanan e-sukan pada Mac 2019 berikutan kejayaan PNMC pada 2018 yang lalu dan akan kembali dengan skala yang lebih besar dan hadiah yang lebih menarik.

PUBG MOBILE Malaysia National Championship 2018 mula diperkenalkan untuk memudahkan komuniti PUBG MOBILE di Malaysia memainkan peranan penting sebagai akar ekosistem esports kerana pertumbuhan pemain berdaftarnya yang sangat meluas. PMNC 2018 adalah kejohanan kebangsaan PUBG MOBILE yang ditaja oleh Vivo di Malaysia. PNMC 2018 yang diadakan awal tahun ini, disiarkan dalam Bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia dan telah memperoleh sehingga 2.2 juta pandangan pada aliran langsungnya. Pada masa yang sama, kira-kira 2,000 peminat dan penyokong turun ke Sunway Velocity Mall untuk menyaksikan acara tersebut secara langsung.


Untuk maklumat lanjut, boleh layari laman sesawang di bawah:-

Facebook

Post a Comment

25 Comments

  1. Adoi.... Mcm kena tukar hp pulak... Mcm berkenan pulak dgn Vivo ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... Jom jadi geng Admin... Sebab Admin memang User Vivo...

      Delete
  2. Bestnya handphone Vivo ni. Sekarang ni dah banyak handphone canggih sampai dah tak terikut teknologi latest skang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tuh... Sangat banyak kan... Min pun pening..

      Delete
  3. Perghhhhhh! Vivo ada lancarkan telefon baru lagi, adoiiiiiii hebak depa. Rasa macam nak beli je ni wak. Rekaan luar telefon baru ni pun nampak stylo dan cantik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... Kan... Kite masih setia dengan Vivo V9 ni ha.. Semalam seller ramai usha suruh trade in.. Hahaha..

      Delete
  4. produk baru lagi? tak terkejar dengan pelbagai jenis model sekarang ni.Tapi yang ni macam best pulak..ok.nak try jugak usha ni.mana tau berkenan

    ReplyDelete
  5. Bestnya dapat jumpa dato Ct & Janna Nick. Dan alangkah best lagi kalau dapat sebiji vivo v15pro ni. dah lama x tukar fon baru ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe... Kalau lah diberikan smartphone percuma.. alangkah bahagianya kan..

      Delete
  6. Vivo ni semakin mendapat perhatian ramai kan..akak masih setia ngan jenama sekarang..ntah bila nak tukar hp baru

    ReplyDelete
  7. Banyak sangat smartphone baru keluar sekarang ni. semua brand berlumba lumba nak keluarkan model baru. tak terkejar saya jadinya huhuhuh

    ReplyDelete
  8. Kita suka telefon ini adalah kerana dutanya Dato Sri Siti Nurhaliza wakakakaka.. tapi jenama vivo dah makin maju dan makin canggih sekarang ni jelous kita nak satu juga lah...

    ReplyDelete
  9. Vivo ni pun dah makin up game. Makin bagus handphone dia sama saing ngan nama2 besar lain. Kamera pun not bad kan.

    ReplyDelete
  10. Best pakai vivo. Sebab kita pun pakai vivo. Tapi taklah begitu canggih.
    tapi memang best..adik pun pakai video yang harganya mahal sikit.
    Gambar cantik..

    ReplyDelete
  11. airah memang teringin sangat nak beli vivo ni sebab camera dia lawa.pinjam ayah dengan adik punya haritu alahai memang kena beli

    ReplyDelete
  12. tahun baru 2019 banyak pulak telefon baru keluar sampai confius nak beli mana tu.. vico ni macam sesuai je beli. harga boleh tahan mesra poket BBL hehe

    ReplyDelete
  13. Wah bestnya Bonde pengguna vivo memang best tapi dah ada vivo version baharu agi arggghhh stres kite, teringin nak jumpa Dato CT dekat2 tak penah dapat peluang lagi.. Jana dah pernah jumpa :)

    ReplyDelete
  14. Ada keluaran terbaru lagi..waduhh berlumba lumba masing2 keluarkan yang terbaru dan terbaik, dan kita pun berlumba lumba nak dapatkan yang terbaik juga..umm kena pikir 100 kali ni..nak tukar ke idok..heheh

    ReplyDelete
  15. Spec phone ni nampak best. Wahhh dapat jumpa ctdk secara kive. Mesti excited. Skrg tgh fikir nak tukar phone ke x hehe

    ReplyDelete
  16. Wah PUBG international Championship nak kembali la. Nak ajak mo. I join lah hehehe. Menariknya

    ReplyDelete
  17. Wahhh..vivo lancarkan fon baru la! Eh namoak meriahnya la majlis pelancaran dia kan?hehe

    ReplyDelete
  18. Mcm2 fon skrg ni. Tak ter catch up nk tgk fon mana yg ok.. Selalu duk ushar samsung dengan huawei. Lepas ni boleh try usha2 vivo plak

    ReplyDelete
  19. Kita tengah fikir nak iPhone atau V15. Huwaaa susahnya nak buat pilihan. Tapi harga VIVO jauh lebih mur mur mur.

    ReplyDelete
  20. Thanks for sharing this information. I really like your blog post very much. You have really shared a informative and interesting blog post with people.. mandiri togel

    ReplyDelete
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)